Khamis, Ogos 19

Masih belum terlambat....

Salam ramadhan.al mubarak..

Sedihnyer hati ana.. awal2 ramadhan lagi plan x menjadi.. inilah ketentuan Tuhan..kita hanya merancang .. tapi Dia lebih Mengetahui.. dan Maha Penentu..segalanya.

Walau bagaimana pOn.. masih ada peluang.. Moga kali ini ada izinNya..
Bukan apa2.. cuma hajat hati nak bertarawih kat masjid dengan kengkawan sejiran belOm kesampaian lagi.. Ada hikmah di sebalik setiap kejadian..

Mula2.. cuaca diri yg x mengizinkan.. dan sekarang nii.. cuaca alam semula jadi lak.. hujan x menentu.. tp syukOr.. x panas membahang.. sbb makna puasa ni sendiri dah bermaksOd panas.. itulah.. KasihNya pada hamba2Nya.. seketika kita diberi merasai kehangatan.... dan seketika kita diberi pula merasai kedinginan....

Tapi.. betapa ramai lg umatNya di luar sana yg lalai mensyukuri nikmat2Nya.. Pernah kah kita terfikir.. ada umatnya yg diduga sepanjang ramadhan mereka dengan kapanasan..
begitu juga.. ada juga umatnya yg diduga sepanjang ramadhan dengan kesejukan..
Tapi.. umatNya yg menduduki bumi Malaysia ini.. dengan limpah kurniaNya dan
ihsanNya.. dapat merasai keseimbangan ini..

Dari itu.. marlah kita mensyukuri.. segala dugaan yg didatangkan kepada kita di bumi Malaysia ini.. kerana dalam sekelumit dugaan itu.. ada berbilang kenikmatan dan kelebihan yg sedang kita kecapi.. tanpa kita sedari..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan